Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

V krizi zjistíme, co je důležité

- Já už jsem to doma nemohl vydržet. - Já už to doma nemohla vydržet. Říkají, když nastoupí do taxíku.

- Jedu za přítelem.
- Jedu za přítelkyní.
- Jedu na malou párty.

Ospravedlňují se. Vědí, že možná nedělají dobře, měli by být doma a objednávat si všechno online.
Ale ono si nejde všechno objednat online.
Nejde objednat online smích s přáteli, pohlazení a lásku.
Možná si řeknete, že to prostě měli ještě chvíli vydržet.
Že je to unikátní situace a měli bychom ji využít k osobnostnímu rozvoji.

- Začal jsem nenávidět svůj byt. Dvakrát jsem přestavil nábytek.
- Zjistila jsem, že moje spolubydlící je kráva.
- Týden jsem šila roušky, ale už se mi zdá jen o nich.
- Prostě musím na chvíli přestat myslet. Chci se vylejt. Normálně, sprostě se vylejt. Mám sraz s kamarádkou, dáme Tequilu a budeme se dívat na Pulp Fiction.

Lidi nejsou ostrovy sami pro sebe.
Je to teď zřetelnější víc, než kdy dřív.
Dokud jsme obklopeni lidmi, není to tak jasný.
Teď se lidi musí rozhodovat s kým se opravdu chtějí vidět, a s kým až zas tolik ne.
Možná si uvědomí, kdo je pro ně opravdu důležitý. Kdo na ně myslí a kdo jim píše a zajímá se.
A toho pak chtějí vidět.
A mezitím nosí roušky a něco jim pomalu dochází.
Co je v životě opravdu důležitý.
A kdo je v jejich životě důležitý.
Komu se věnovat.
Čemu se věnovat.
A to není tak špatná zpráva.
...

P.S. Tento článek nikoho nevyzývá k porušování karanténních opatření, jen se snaží pochopit lidské konání a vidět to dobré.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Němčík | úterý 7.4.2020 6:30 | karma článku: 14,63 | přečteno: 415x
  • Další články autora

Jiří Němčík

Mám Covid

Mám Covid. Už pár dní ležím a jedu po hvězdným tobogánu nahoru a dolu, podle toho, kam mě zrovna horečka vystřelí. Schytal jsem v loterii zrovna ten blbější průběh.

10.10.2020 v 2:38 | Karma: 38,47 | Přečteno: 1433x | Diskuse| Osobní

Jiří Němčík

Ukrajinský velikonoční příběh

Praha, Řepy, neděle, hodina před půlnocí. Čekám na Vasyla. Tak to stojí v aplikaci. Z baráku vyleze Vasyl, Voloďa a Sergej. Všichni mají upito.

7.6.2020 v 3:30 | Karma: 25,62 | Přečteno: 617x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Když odkvetou pampelišky

Nevím kolik blázinců jsem navštívil, abych se potkal se svojí sestrou. Pamatuju si jeden na jaře. Sestra měla vlasy vypletený pampeliškama.

23.5.2020 v 4:51 | Karma: 11,97 | Přečteno: 337x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Láska nepočká

To jsem se dnes před půlnocí vracel vylidněnou Prahou z poslední (fakt nádherný) zakázky a napadlo mě, co kdybych to napsal z pohledu lidí, který jsem vezl?

25.4.2020 v 1:05 | Karma: 15,69 | Přečteno: 612x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

O rybách a lidech

Měl jsem dětství rozdělený na dvě půlky. Jedna půlka se odehrávala ve městě, kde jsem bydlel a chodil do školy. Druhá půlka se odehrávala na vsi, kam jsem jezdil za babičkou na víkendy a trávil téměř všechny prázdniny.

12.4.2020 v 2:43 | Karma: 15,46 | Přečteno: 271x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

V predátorských titulech publikovala i Nerudová. Bylo to dávno, hájí se

6. května 2024  15:16,  aktualizováno  17:26

Danuše Nerudová je lídr kandidátky STAN a také aspiruje na post europoslankyně. Česko by ráda...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Voda zaplavila ulice i železnici

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  17:12

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padají i kroupy. Hasiči hlásí desítky...

Lipavský předvolal ruského velvyslance kvůli kyberútokům na instituce

6. května 2024  16:55

Ministr zahraničí Jan Lipavský (Piráti) v pondělí nechal předvolat do Černínského paláce ruského...

Ve hře o post ministra je nyní i Ženíšek. TOP 09 chce vybrat tento týden

6. května 2024  16:43

Při hledání kandidáta do vlády na post ministra pro vědu, výzkum a inovace začala TOP 09 skloňovat...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1333x
Jsem blogger. V roce 2015 vyšla novela Smrthaus, v roce 2020 kniha povídek a krátkých příběhů inspirovaná Facebook blogem - Přiznání taxikářů. Někdy je to humorný, někdy dojemný, ale vždycky je to lidský. Děje se toho na světě strašně moc, byla by škoda se o to nepodělit.

https://www.facebook.com/praguetaxidriver