Tam na chladnym vozejku

Sám jsem si to vybral. Vozit mrtvoly v noci. Nemocniční bílá vrána. Zadrční telefon a hlas cekne : „ Exitus.“ a tak já jedu.

Připadal jsem si jako v první linii.

E.H. někde napsal, že každej spisovatel by měl mít tu Svou válku. Myslel jsem si, že vím, co tím myslel.


Pro mě to znamenalo bejt tady. Zvedat telefony, převážet zraněný a k smrti nemocný, běhat po sále, přenášet bezvládný těla z operačních stolů na rozhrkaný vozíky a vyvrhovat je na Jipkách, běžet v noci k sanitce, jejíž maják svolával všechny anděly. Noční můry, který se začnou slítat k lampě do tmy prudce chrlící světlo.


To jsme byli my. Týpci, co za pár tisíc měsíčně podpíraj celou zasranou nemocnici zevnitř. Vždyť kdo by jinak v noci odvážel mrtvoly, který tu zbyly pocuchaný po zásazích skalpelem, kdo by v noci běžel k sanitce když přivážela v nepravidelnejch intervalech chrčící trosky lidí vytažený z pokroucenejch plechů po havarkách.

Kdo jinej by v noci čekal, až rentgen nebo Cétéčko vyvrhne jasnej důkaz smrti a poveze všechny ty důkazní materiálu v hnědý obálce k doktorum, zatimco týpek bude šilhat, držet se za břicho a ptát se, CO TAM JE?


Neni tam nic.


Nejste tam vy. Nejsem tam já, neni tam zasranej pacient, žijící, trpící. Je tam diagnoza, něco napsanýho, popis jedný vrásky na skrčenym břichu života. Nic, co by rozvrátilo civilizace, ale když se bude týkat vás, tak konec. Konec civilizace. Konec blbnutí v televizních estrádách, konec blbnutí na magistrále, když kroutíš volantem a posloucháš Iggyho Popa nebo Ace of Base, to je jedno, může to bejt Mozart a je to jedno. Jsem MRTVEJ.


Chtěl jsem tam bejt každou noc. Úplně jste mohli cejtit, že je to vlastně živej organismus. Jedna budova vedle druhý, povídaly si spolu. A zatim lidi spali nebo prostě jenom mlčeli do noc, do ticha...chtěl jsem u toho bejt. 


Všichni čekáme na smrt, ale tady to bylo víc vidět, víc cejtit. Tady jsme mohli mít přiloženej prst na odkrytý tepně. A někdy to tepalo zatraceně šíleně a prudce. A nestíhali jste otvírat hubu do zvuku tý básně...


Nikdy nevíš

koho odvezeš schovanýho

pod prostěradlem

ale můžeš se kouknout

do jeho klidný tuhý tváře

natáhneš si rukavice

jak tenký šprcky

chytneš chlapa za ruku nohu

přetáhneš na druhej vozejk

a zajedeš s nim do lednice

je jich tam víc

takovejch

kterejm to skončilo

a ty pak vyjdeš ven

a drmolíš o štěstí

tam uvnitř to můžeš ucejtit

buď rád že seš

takhle jednoduchý to je

a ty to víš

takže pak posloucháš s pousmáním

ty věčný hádky

živejch o úplný hovno

jako kdyby nestačilo jenom klidně dýchat

a podávat druhejm ruce

ne těm chladnejm

těm ne

ještě ne

...




Autor: Jiří Němčík | čtvrtek 29.1.2009 1:22 | karma článku: 29,50 | přečteno: 2102x
  • Další články autora

Jiří Němčík

Mám Covid

Mám Covid. Už pár dní ležím a jedu po hvězdným tobogánu nahoru a dolu, podle toho, kam mě zrovna horečka vystřelí. Schytal jsem v loterii zrovna ten blbější průběh.

10.10.2020 v 2:38 | Karma: 38,47 | Přečteno: 1433x | Diskuse| Osobní

Jiří Němčík

Ukrajinský velikonoční příběh

Praha, Řepy, neděle, hodina před půlnocí. Čekám na Vasyla. Tak to stojí v aplikaci. Z baráku vyleze Vasyl, Voloďa a Sergej. Všichni mají upito.

7.6.2020 v 3:30 | Karma: 25,62 | Přečteno: 617x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Když odkvetou pampelišky

Nevím kolik blázinců jsem navštívil, abych se potkal se svojí sestrou. Pamatuju si jeden na jaře. Sestra měla vlasy vypletený pampeliškama.

23.5.2020 v 4:51 | Karma: 11,97 | Přečteno: 337x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Láska nepočká

To jsem se dnes před půlnocí vracel vylidněnou Prahou z poslední (fakt nádherný) zakázky a napadlo mě, co kdybych to napsal z pohledu lidí, který jsem vezl?

25.4.2020 v 1:05 | Karma: 15,69 | Přečteno: 612x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

O rybách a lidech

Měl jsem dětství rozdělený na dvě půlky. Jedna půlka se odehrávala ve městě, kde jsem bydlel a chodil do školy. Druhá půlka se odehrávala na vsi, kam jsem jezdil za babičkou na víkendy a trávil téměř všechny prázdniny.

12.4.2020 v 2:43 | Karma: 15,46 | Přečteno: 271x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1333x
Jsem blogger. V roce 2015 vyšla novela Smrthaus, v roce 2020 kniha povídek a krátkých příběhů inspirovaná Facebook blogem - Přiznání taxikářů. Někdy je to humorný, někdy dojemný, ale vždycky je to lidský. Děje se toho na světě strašně moc, byla by škoda se o to nepodělit.

https://www.facebook.com/praguetaxidriver