Blízký setkání třetího druhu

Jednou jsem v Dolomitech vylezl v noci ze stanu, protože se mi chtělo chcát. Byli jsme vysoko v horách, kde už nebyla žádná vegetace, jen tyčící se stěny, moře balvanů. Vylezl jsem bosej, bez čelovky, byla tichá, jasná, hvězdami prorostlá noc.

Stoupnul jsem si bosejma nohama na kameny, který ještě vyzařovaly slunce, co nasály přes den. Rozkročil jsem se na nich a začal chcát. A pak se podívám nahoru. Ke skalním stěnám, k nebi.

 

A ty obrovský stěny zakouslý do hvězdnýho nebe se zvolna pohybovaly společně s celym vesmírem. Celej vesmír se točí a rozpíná, tak proč ne kusy hor.

Ty bílý stěny se vlnily a vydávaly zář, jakou si představíte, když se řekne Blízký setkání třetího druhu.

 

Bylo to tak zkurveně magický, že mi to málem zarazilo chcaní.

 

Ale lidská potřeba je lidská potřeba. Ani smrt ji nezastaví. Ostatně i ve smrti se naposledy pochčijete a poserete. To už je taková tradice.

 

Navíc jsem neměl strach. Jenom jsem zůstal přikovanej jak Lotovo žena a poklesly mi koutky. Vždycky jsem věděl, že v horách to ještě je, že v horách ještě žijou divný bytosti, který jsme z měst vytlačili hlukem a smradem. Ale že ty bytosti jsou i hory samotný, to mě nikdy nenapadlo.

 

Dávno jsem dochcal, ale zůstal jsem tam stát se staženejma trenkama. Vono vidět obry, to se nepodaří každej den.

 

Přesouvající se obři vydávali tichý, drolivý zvuky, jako když se pomalu sesouvá kamenitá suť na svahu hory potom, co do ní šlápnete.

 

Přísaham, že jsem neměl tripa. Už dlouho ne mami, tati.

 

Ve stanu se něco zavrtělo.

To bude A. Něco jí probudilo ze sna, zašátrala vedle sebe, nahmatala prázdnej spacák a říká:

-Kde seš?

Neříkam nic, abych nevyrušil obry.

-Jirko! Zvýší hlas.

Obři se zastavujou, mění se v kameny.

Kurva!

-Pššššt.

Jeden po druhym se mění zpátky na kusy kamení s čepičkama ledu nahoře. Vesmír nad nima se točil dál, ale už to nebyl tanec, už to bylo jako vždycky. Blikající lediody v černý kaši.

-Co se děje? Pojď dovnitř brouku.

Všechno se zastavilo.

Natáhnul jsem si trenky a říkam.

-Ale to nic lásko. Už jdu.

-Co se tam venku dělo? Slyšela jsem nějaký divný zvuky.

Protože jsem chtěl, aby spokojeně usnula, tak jsem řek, že jsem to byl já.

-Špatně jsem došlápnul a sesunulo se trochu kamení.

-Tak proč chodíš tak daleko od stanu?

-Trochu jsem se procházel, no.

-Stejně to znělo divně.

-Hmm. Ani ne.

Vlastně to všechno pěkně zapadá.

Čekáme na ufony. A přitom stačí, když člověka ve dvě v noci na správnym místě probudí jeho lidská potřeba a otevře mu oči.

Jdi a dívej se.

Pořád se dívej.

Jestli ten strom není živej.

Jestli není živej i tenhle šutr, co vypadá jako menhir.

Myslíš, že ho sem dotlačili?

Proč myslíš, že sem nedošel sám?

Protože mi to ve škole řekli.

Jo a taky nám řekli, že Lenin žije.

A vono hovno.

Situace se pořád mění. Jako na frontě. Jednou žije Lenin s tou svou věčnou bradkou jako vykřičníkem a teď tady ožívaj hory.

A ve škole vám řeknou hovno. V novinách se to samý dočtete ještě dřív, než se to stane. Televize pošle reportéry a hovno nafilmujou. Pak s nim zahltí obrazovku, že to nejde ani utřít.

Ale proč nikdo nenafilmuje tohle?

Usnul jsem s hlavou plnou otázek.

Ještě jsem zaregistroval, jak se jedna skalní stěna zeptala druhý.

-ON to ví, mám se na něj zřítit?

A ta druhá bez váhání odpověděla.

-Houby, ten je NÁŠ.

 

 

To si kámo kurva piš.

 

...

 

Autor: Jiří Němčík | pondělí 14.2.2011 23:10 | karma článku: 16,58 | přečteno: 1403x
  • Další články autora

Jiří Němčík

Mám Covid

Mám Covid. Už pár dní ležím a jedu po hvězdným tobogánu nahoru a dolu, podle toho, kam mě zrovna horečka vystřelí. Schytal jsem v loterii zrovna ten blbější průběh.

10.10.2020 v 2:38 | Karma: 38,47 | Přečteno: 1433x | Diskuse| Osobní

Jiří Němčík

Ukrajinský velikonoční příběh

Praha, Řepy, neděle, hodina před půlnocí. Čekám na Vasyla. Tak to stojí v aplikaci. Z baráku vyleze Vasyl, Voloďa a Sergej. Všichni mají upito.

7.6.2020 v 3:30 | Karma: 25,62 | Přečteno: 617x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Když odkvetou pampelišky

Nevím kolik blázinců jsem navštívil, abych se potkal se svojí sestrou. Pamatuju si jeden na jaře. Sestra měla vlasy vypletený pampeliškama.

23.5.2020 v 4:51 | Karma: 11,97 | Přečteno: 337x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Láska nepočká

To jsem se dnes před půlnocí vracel vylidněnou Prahou z poslední (fakt nádherný) zakázky a napadlo mě, co kdybych to napsal z pohledu lidí, který jsem vezl?

25.4.2020 v 1:05 | Karma: 15,69 | Přečteno: 612x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

O rybách a lidech

Měl jsem dětství rozdělený na dvě půlky. Jedna půlka se odehrávala ve městě, kde jsem bydlel a chodil do školy. Druhá půlka se odehrávala na vsi, kam jsem jezdil za babičkou na víkendy a trávil téměř všechny prázdniny.

12.4.2020 v 2:43 | Karma: 15,46 | Přečteno: 271x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1333x
Jsem blogger. V roce 2015 vyšla novela Smrthaus, v roce 2020 kniha povídek a krátkých příběhů inspirovaná Facebook blogem - Přiznání taxikářů. Někdy je to humorný, někdy dojemný, ale vždycky je to lidský. Děje se toho na světě strašně moc, byla by škoda se o to nepodělit.

https://www.facebook.com/praguetaxidriver