Blues bílý vrány

Každou noc jsem četl nějakej román. Měl jsem pocit, že musím nahltat co nejvíc slov. Co nejvíc obrazů, tváří a pohybů, který se sebe vydávali lidi. Lidi pohybů a lidi smyslů, lidi okleštěnýho jazyka chleba a her. Lidi zmatku a zapomnění.

V prach se obrátí a nikdo si ničeho nevšimne, to je jim podobný a já jsem to pozoroval...protože

 

...připadalo mi, že jsem se narodil hlavně proto, abych pozoroval. A tak jsem pozoroval. Pacienty na vozejcích, co jsem tlačil, ať už živý nebo mrtvý.

Pozoroval jsem, jak pomalu přichází noc nebo den, jak přijíždějí blikající sanitky s urgentním případem, jak doktoři popobíhaj v dlouhejch pláštích a stetoskopy jim pladaj kolem krku a sestry tančí kolem stolu s tamponama na dlouhejch kleštičkách, s obvazama jako rozevlátejma šálama, jak se hrbí, jak supí, jak převalujou tlustý dědky na železnejch postelích, zatimco do místnosti padá měsíční světlo a žlutý lampy přihvizdujou...

 

Nemocnice měla šťávu a vůni. Měla atmosféru boje, atmosféru zoufalství, atmosféru smrti, pomalá a vlhká noc ti přisedne na hlavu a najednou to všechno cítíš, díky třem turkům bez cukru, který do sebe vpravíš v hodině psa a vlka, když máš srdce na dlani a prohlížíš ho jako drahokam, neř si ho dáš zpátky do otevřenýho otvoru v hrudi a pořád bije, boje, bije...a...

 

Díval jsem se z okna, jak chodí sestry do práce, lampy pomalu pohasínaly a pod nima se o sebe třely hladký stehna v punčocháčích, navoněný klíny připravený pro někoho vždycky jinýho...všechny jsem vás miloval. Každou jinak a každou tajně...a...

 

Seděl jsem na služebně a díval se přes zažloutlý záclony, před sebou americkej román z Paříže, to se stává, čteš si americkej román z Paříže a seš v tomhle blbym okresnim městě a musíš koukat na ženský, který ti nikdy nebudou patřit a svět se řítí kolem dvaceti čtyř dílků, jako kdyby se nemohl zastavit a on se opravdu nemohl zastavit, jenom když si přiložil cigáro k držce, tak si ho na chvíli zpomalil, když se ti zachvěly víčka a na chvíli jsi viděl zcela jasně, vždycky jen na tak malou chvíly, aby to mozek vydržel, bylo třeba žít dál a fungovat.

 

Není už moc co dodat.

 

Všechny konce jsou moc rychlý.

 

A kdyby se ti přece jen podařilo zastavit svět, podle toho poznáš, žes umřel...a uvidíš, jaká je to krása.

 

 

 

Autor: Jiří Němčík | sobota 10.4.2010 2:18 | karma článku: 9,37 | přečteno: 1019x
  • Další články autora

Jiří Němčík

Mám Covid

Mám Covid. Už pár dní ležím a jedu po hvězdným tobogánu nahoru a dolu, podle toho, kam mě zrovna horečka vystřelí. Schytal jsem v loterii zrovna ten blbější průběh.

10.10.2020 v 2:38 | Karma: 38,47 | Přečteno: 1433x | Diskuse| Osobní

Jiří Němčík

Ukrajinský velikonoční příběh

Praha, Řepy, neděle, hodina před půlnocí. Čekám na Vasyla. Tak to stojí v aplikaci. Z baráku vyleze Vasyl, Voloďa a Sergej. Všichni mají upito.

7.6.2020 v 3:30 | Karma: 25,62 | Přečteno: 617x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Když odkvetou pampelišky

Nevím kolik blázinců jsem navštívil, abych se potkal se svojí sestrou. Pamatuju si jeden na jaře. Sestra měla vlasy vypletený pampeliškama.

23.5.2020 v 4:51 | Karma: 11,97 | Přečteno: 337x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Láska nepočká

To jsem se dnes před půlnocí vracel vylidněnou Prahou z poslední (fakt nádherný) zakázky a napadlo mě, co kdybych to napsal z pohledu lidí, který jsem vezl?

25.4.2020 v 1:05 | Karma: 15,69 | Přečteno: 612x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

O rybách a lidech

Měl jsem dětství rozdělený na dvě půlky. Jedna půlka se odehrávala ve městě, kde jsem bydlel a chodil do školy. Druhá půlka se odehrávala na vsi, kam jsem jezdil za babičkou na víkendy a trávil téměř všechny prázdniny.

12.4.2020 v 2:43 | Karma: 15,46 | Přečteno: 271x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Brazílii po silných deštích zalilo bahno, obětí záplav je už přes 50

4. května 2024  16:12

Počet obětí záplav způsobených silnými dešti na jihu Brazílie se zvýšil na 56. Dalších 67 lidí se...

OBRAZEM: Zkáza ukrajinského Donbasu pohledem reportérů iDNES.cz

4. května 2024  16:04

Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Doněcká oblast byla se svými čtyřmi miliony obyvatel nejlidnatější částí Ukrajiny. To změnila...

Třetí stupeň poplachu, 13 jednotek hasičů. Na Zlínsku hořel kovošrot

4. května 2024  13:06,  aktualizováno  14:56

V Tlumačově na Zlínsku hořel kovový šrot na autovrakovišti v průmyslovém areálu. Zasahovalo tam 13...

Oslavný song na Kima je hitem TikToku. Pecka, je to jak ABBA, líbí se mladým

4. května 2024  14:54

Oslavná propagandistická píseň na severokorejského diktátora Kim Čong-una se stala hitem sociální...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1333x
Jsem blogger. V roce 2015 vyšla novela Smrthaus, v roce 2020 kniha povídek a krátkých příběhů inspirovaná Facebook blogem - Přiznání taxikářů. Někdy je to humorný, někdy dojemný, ale vždycky je to lidský. Děje se toho na světě strašně moc, byla by škoda se o to nepodělit.

https://www.facebook.com/praguetaxidriver