Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bůh houmlesák

Krátká povídka o vás...................................................................................................

-  Cizím lidem nesmíš věřit! - říká máma.

  • Kdo je to cizí? - ptám se. Jsem malej, tak akorát do krátkejch kalhotek s kapsama.
  • Cizí jsou všichni, jen já a tatínek nejsme cizí. Nás poslouchat musíš, nikoho jinýho ne.
  • A proč?
  • Můžou ti ublížit. - Drží mě pevně za ramena. Bolí to.
  • Jak?
  • Hodně. - Tiskne mě k sobě. Zas to bolí.

 

Pak. Hrajeme s klukama kuličky. Jsme na hřišti, oklopený panelákama. Na balkonech se suší žlutý dederonský košile. Z tranzistoráku v druhym patře vyřvává tenor, že si kávu osladí. 80´s...

 

Na začátku mám plnej pytlík hliněnejch. Tomáš má dvě skleněnky. Patou se udělá jamka do písku. Hrajeme. Postrkujeme kuličky. Poskakujem kolem. Občas kolem prošustí koženej kopačák. Starší kluci vedle hrajou fotbal. Překřikujou se, jestli to byl gól. Máme plátěný kšiltovky s formulema.

 

Prohraju všechny hliněnky co mám. Potom i skleněnky. Tomášovi to jde líp. Jeho kuličky tam padají samy. Po kapsách mám ještě dvě indiánský figurky, který taky prohraju. Pak už nemám nic. Tomáš si plní kapsa mejma pokladama a je štastnej. Chvíli na něj tak z podřepu koukám a je mi do breku.

 

Po chodníku vedle nějakej pán táhne káru. Chvíli se na mě dívá, pak pustí káru, usměje se, natáhne ruku.

  • Tady máš, vem si ji. Tohle je ta nejkrásnější kulička na světě...-

Ten pán má dlouhý bílý vlasy a vousy a zabere půl oblohy. Dívám se na tu kuličku. Přijdu k němu blíž. Je to strašně krásná kulička. Připadá mi modřejší, než obloha. Jasně se v ní odráží celý slunce. Je to nejkrásnější kulička, co jsem kdy viděl.

 

Vzpomenu si na mámu a jak má modrý oči a jak voní, když mě stiskne.

  • Nikdy si od nikoho nic neber.
  • Proč?
  • Můžou ti ublížit !

 

Chvíli váhám.

  • Nechci. - hlesnu

Pán se usmívá dál s nataženou rukou.

  • Opravdu? Ne?

 

Najednou je tam Tomáš.

  • Ta je krásná !
  • Tak si ji vem, jestli se ti líbí.
  • Děkuju !

 

Tomáš dostane kuličku a pán táhne svou káru dál. Dívám se za ním. Tomáš mi nadšeně ukazuje tu kuličku. Je opravdu parádní. Nejkrásnější kulička na světě.

 

Večer to povídám mámě. Máma mě pochválí, dívám se na večerníček, čistím si zuby Perličkou a myslím na toho pána, jak se tak zvláštně usmíval a jak jsem se ho vůbec nebál. A na mámu, jestli má opravdu vždycky pravdu.

 

Po letech to povídám kámarádovi. Že mám pocit, že to byl Bůh...

  • Nebo houmlesák !! - směje se

 

Jako kdyby nemoh Bůh bejt houmlesák.

 

.................................

 

 

Autor: Jiří Němčík | čtvrtek 24.6.2010 3:05 | karma článku: 16,04 | přečteno: 1220x
  • Další články autora

Jiří Němčík

Mám Covid

Mám Covid. Už pár dní ležím a jedu po hvězdným tobogánu nahoru a dolu, podle toho, kam mě zrovna horečka vystřelí. Schytal jsem v loterii zrovna ten blbější průběh.

10.10.2020 v 2:38 | Karma: 38,47 | Přečteno: 1433x | Diskuse| Osobní

Jiří Němčík

Ukrajinský velikonoční příběh

Praha, Řepy, neděle, hodina před půlnocí. Čekám na Vasyla. Tak to stojí v aplikaci. Z baráku vyleze Vasyl, Voloďa a Sergej. Všichni mají upito.

7.6.2020 v 3:30 | Karma: 25,62 | Přečteno: 617x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Když odkvetou pampelišky

Nevím kolik blázinců jsem navštívil, abych se potkal se svojí sestrou. Pamatuju si jeden na jaře. Sestra měla vlasy vypletený pampeliškama.

23.5.2020 v 4:51 | Karma: 11,97 | Přečteno: 337x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Láska nepočká

To jsem se dnes před půlnocí vracel vylidněnou Prahou z poslední (fakt nádherný) zakázky a napadlo mě, co kdybych to napsal z pohledu lidí, který jsem vezl?

25.4.2020 v 1:05 | Karma: 15,69 | Přečteno: 612x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

O rybách a lidech

Měl jsem dětství rozdělený na dvě půlky. Jedna půlka se odehrávala ve městě, kde jsem bydlel a chodil do školy. Druhá půlka se odehrávala na vsi, kam jsem jezdil za babičkou na víkendy a trávil téměř všechny prázdniny.

12.4.2020 v 2:43 | Karma: 15,46 | Přečteno: 271x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1333x
Jsem blogger. V roce 2015 vyšla novela Smrthaus, v roce 2020 kniha povídek a krátkých příběhů inspirovaná Facebook blogem - Přiznání taxikářů. Někdy je to humorný, někdy dojemný, ale vždycky je to lidský. Děje se toho na světě strašně moc, byla by škoda se o to nepodělit.

https://www.facebook.com/praguetaxidriver