Falafel blues z taxíku

Vezl jsem dnes klienty do Černošic a když jsme projížděli Radotínem, vzpomněl jsem si na jednoho ožralýho, smutnýho chlapíka. Vracel se z kalby v Praze domů právě do Radotína.

Celou cestu si stěžoval na manželku, která si začala s šéfem, jeho šéfem. Byl z toho hrozně smutnej a říkal, že by mu nejraději nakopal prdel, ale že to místo je dobrý, má dobrý prachy a on je vlastně šéf v jádru dobrák, to je ty ženský jsou pěkný svině (jeho slova). A přitom jí nosil kytky, nezahejbal,do divadla ji občas vzal, protože věděl, že to má ráda, i když on tam usínal. Barák koupil, dětem byty, ale nějak jí přeskočilo, když děti odešly, koupil jí psa, ale nestačilo to. Našla si milence. Jeho šéfa. Furt tomu nemůže uvěřit. Šéfa! Jmenuje se Ivan, ten šéf, a má BMW SUV, velký bílý. Debil, čim větší debil, tím větší auto. Ale jinak je v pohodě Ivan, platí dobře, tykaj si už dlouho. Je to v prdeli.
Znáte to, takový to lehce nesouvislý blábolení, ze kterýho si namáhavě pletete celej obraz. Je nutný trochu si domyslet, trochu bejt skeptickej a trochu ubrat tam, kde přehání, ale nakonec mi vyšlo, že ji stejně má moc rád.
A bylo mi ho líto.
A byl podvečer, pomalu se stmívalo, když si vzpomněl, že má ještě hlad a nechce se mu domů.
Zastavili jsme u Radotínský kebabárny. A on na mě:
- Hele poď se mnou, něco ti koupim.
- Tak jo.
Řekl jsem a nechal si koupit falafel a on si koupil kebab.
Pak jsme to dlabali venku na ulici.
On se u toho trochu kymácel, jak byl nadranej.
Ale rozveselilo ho to.
Najednou vyprsk smíchy, do prostoru letěly kousky kebabu.
- Stejně je ten život občas fajn, ne?
- No jasně.
Dojedli jsme to, utřeli si papírovejma ubrouskama huby a ruce a nasedli zas do auta, když řekl.
- Hele, mně se ještě nechce domu, zavez mně tady kus do hospody. A vůbec, poď se mnou! Normálně tu zaparkuješ, vyspíš se, kamarád tu má penzion, ubytuje tě, hele zvu tě, fakt to myslim vážně! Dáme pivo, nějaký panáky a na všechno se vysereme.
Mohl jsem tehdy. Měl jsem ten den vyděláno, mohl jsem, ale nešel jsem. Bylo mi jasný, že to myslí upřímně a vlastně to mohla být bezvadná historka, mnohem bezvadnější než takhle, ale…
Takhle to někdy stačí. Takhle to má stačit. Takhle je to akorát.
Chtěl ode mě napsat telefonní číslo na účtenku z kebabárny.
Napsal jsem mu ho.
Nezavolal.
Když ty lidi vystřízliví, taky jim to dojde. Že takhle to stačí, takhle je to akorát.
Jmenoval se Luděk.
Po celodenní šichtě si otvírám doma lahev vína a připíjím na tebe Luďku.
Snad jsi to nějak dal. A díky za ten falafel...

Autor: Jiří Němčík | středa 26.2.2020 1:30 | karma článku: 25,86 | přečteno: 764x
  • Další články autora

Jiří Němčík

Mám Covid

Mám Covid. Už pár dní ležím a jedu po hvězdným tobogánu nahoru a dolu, podle toho, kam mě zrovna horečka vystřelí. Schytal jsem v loterii zrovna ten blbější průběh.

10.10.2020 v 2:38 | Karma: 38,47 | Přečteno: 1433x | Diskuse| Osobní

Jiří Němčík

Ukrajinský velikonoční příběh

Praha, Řepy, neděle, hodina před půlnocí. Čekám na Vasyla. Tak to stojí v aplikaci. Z baráku vyleze Vasyl, Voloďa a Sergej. Všichni mají upito.

7.6.2020 v 3:30 | Karma: 25,62 | Přečteno: 617x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Když odkvetou pampelišky

Nevím kolik blázinců jsem navštívil, abych se potkal se svojí sestrou. Pamatuju si jeden na jaře. Sestra měla vlasy vypletený pampeliškama.

23.5.2020 v 4:51 | Karma: 11,97 | Přečteno: 337x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Láska nepočká

To jsem se dnes před půlnocí vracel vylidněnou Prahou z poslední (fakt nádherný) zakázky a napadlo mě, co kdybych to napsal z pohledu lidí, který jsem vezl?

25.4.2020 v 1:05 | Karma: 15,69 | Přečteno: 612x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

O rybách a lidech

Měl jsem dětství rozdělený na dvě půlky. Jedna půlka se odehrávala ve městě, kde jsem bydlel a chodil do školy. Druhá půlka se odehrávala na vsi, kam jsem jezdil za babičkou na víkendy a trávil téměř všechny prázdniny.

12.4.2020 v 2:43 | Karma: 15,46 | Přečteno: 271x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1333x
Jsem blogger. V roce 2015 vyšla novela Smrthaus, v roce 2020 kniha povídek a krátkých příběhů inspirovaná Facebook blogem - Přiznání taxikářů. Někdy je to humorný, někdy dojemný, ale vždycky je to lidský. Děje se toho na světě strašně moc, byla by škoda se o to nepodělit.

https://www.facebook.com/praguetaxidriver