Falafel blues z taxíku

Vezl jsem dnes klienty do Černošic a když jsme projížděli Radotínem, vzpomněl jsem si na jednoho ožralýho, smutnýho chlapíka. Vracel se z kalby v Praze domů právě do Radotína.

Celou cestu si stěžoval na manželku, která si začala s šéfem, jeho šéfem. Byl z toho hrozně smutnej a říkal, že by mu nejraději nakopal prdel, ale že to místo je dobrý, má dobrý prachy a on je vlastně šéf v jádru dobrák, to je ty ženský jsou pěkný svině (jeho slova). A přitom jí nosil kytky, nezahejbal,do divadla ji občas vzal, protože věděl, že to má ráda, i když on tam usínal. Barák koupil, dětem byty, ale nějak jí přeskočilo, když děti odešly, koupil jí psa, ale nestačilo to. Našla si milence. Jeho šéfa. Furt tomu nemůže uvěřit. Šéfa! Jmenuje se Ivan, ten šéf, a má BMW SUV, velký bílý. Debil, čim větší debil, tím větší auto. Ale jinak je v pohodě Ivan, platí dobře, tykaj si už dlouho. Je to v prdeli.
Znáte to, takový to lehce nesouvislý blábolení, ze kterýho si namáhavě pletete celej obraz. Je nutný trochu si domyslet, trochu bejt skeptickej a trochu ubrat tam, kde přehání, ale nakonec mi vyšlo, že ji stejně má moc rád.
A bylo mi ho líto.
A byl podvečer, pomalu se stmívalo, když si vzpomněl, že má ještě hlad a nechce se mu domů.
Zastavili jsme u Radotínský kebabárny. A on na mě:
- Hele poď se mnou, něco ti koupim.
- Tak jo.
Řekl jsem a nechal si koupit falafel a on si koupil kebab.
Pak jsme to dlabali venku na ulici.
On se u toho trochu kymácel, jak byl nadranej.
Ale rozveselilo ho to.
Najednou vyprsk smíchy, do prostoru letěly kousky kebabu.
- Stejně je ten život občas fajn, ne?
- No jasně.
Dojedli jsme to, utřeli si papírovejma ubrouskama huby a ruce a nasedli zas do auta, když řekl.
- Hele, mně se ještě nechce domu, zavez mně tady kus do hospody. A vůbec, poď se mnou! Normálně tu zaparkuješ, vyspíš se, kamarád tu má penzion, ubytuje tě, hele zvu tě, fakt to myslim vážně! Dáme pivo, nějaký panáky a na všechno se vysereme.
Mohl jsem tehdy. Měl jsem ten den vyděláno, mohl jsem, ale nešel jsem. Bylo mi jasný, že to myslí upřímně a vlastně to mohla být bezvadná historka, mnohem bezvadnější než takhle, ale…
Takhle to někdy stačí. Takhle to má stačit. Takhle je to akorát.
Chtěl ode mě napsat telefonní číslo na účtenku z kebabárny.
Napsal jsem mu ho.
Nezavolal.
Když ty lidi vystřízliví, taky jim to dojde. Že takhle to stačí, takhle je to akorát.
Jmenoval se Luděk.
Po celodenní šichtě si otvírám doma lahev vína a připíjím na tebe Luďku.
Snad jsi to nějak dal. A díky za ten falafel...

Autor: Jiří Němčík | středa 26.2.2020 1:30 | karma článku: 25,86 | přečteno: 764x
  • Další články autora

Jiří Němčík

Mám Covid

Mám Covid. Už pár dní ležím a jedu po hvězdným tobogánu nahoru a dolu, podle toho, kam mě zrovna horečka vystřelí. Schytal jsem v loterii zrovna ten blbější průběh.

10.10.2020 v 2:38 | Karma: 38,47 | Přečteno: 1433x | Diskuse| Osobní

Jiří Němčík

Ukrajinský velikonoční příběh

Praha, Řepy, neděle, hodina před půlnocí. Čekám na Vasyla. Tak to stojí v aplikaci. Z baráku vyleze Vasyl, Voloďa a Sergej. Všichni mají upito.

7.6.2020 v 3:30 | Karma: 25,62 | Přečteno: 617x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Když odkvetou pampelišky

Nevím kolik blázinců jsem navštívil, abych se potkal se svojí sestrou. Pamatuju si jeden na jaře. Sestra měla vlasy vypletený pampeliškama.

23.5.2020 v 4:51 | Karma: 11,97 | Přečteno: 337x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Láska nepočká

To jsem se dnes před půlnocí vracel vylidněnou Prahou z poslední (fakt nádherný) zakázky a napadlo mě, co kdybych to napsal z pohledu lidí, který jsem vezl?

25.4.2020 v 1:05 | Karma: 15,69 | Přečteno: 612x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

O rybách a lidech

Měl jsem dětství rozdělený na dvě půlky. Jedna půlka se odehrávala ve městě, kde jsem bydlel a chodil do školy. Druhá půlka se odehrávala na vsi, kam jsem jezdil za babičkou na víkendy a trávil téměř všechny prázdniny.

12.4.2020 v 2:43 | Karma: 15,46 | Přečteno: 271x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

V krizi zjistíme, co je důležité

- Já už jsem to doma nemohl vydržet. - Já už to doma nemohla vydržet. Říkají, když nastoupí do taxíku.

7.4.2020 v 6:30 | Karma: 14,63 | Přečteno: 415x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Češi jsou výborní epidemiologové

Češi jsou výborní epidemiologové (variace na báseň Milana Kozelky - Češi jsou výborní houbaři) .......

7.4.2020 v 1:04 | Karma: 13,54 | Přečteno: 385x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Nemít prachy, vadí

Neuvěřitelný. Jel jsem dneska na letiště! Skoro jsem od nástupu Koronaviru zapomněl, jak to tam vypadá. Byli to dva mladý Ukrajinci. Jeden z nich mluvil obstojně anglicky, tak se ptám, jestli jsou si jistý tím letištěm? Prý jo.

27.3.2020 v 1:01 | Karma: 43,72 | Přečteno: 7158x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Nejlepší národ viděný z taxíku

Asi si říkáte, co za lidi může v týhle době jezdit taxíkem, když by všichni měli sedět doma na zadku, šít roušky a postovat na fejsbuk fotky svých kulinářských kreací?

21.3.2020 v 1:05 | Karma: 25,60 | Přečteno: 767x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Předávat pochodeň

Čekám na klienta a mám ještě pět minut času, tak dlabu oběd z plastový misky. Starý pán o dvou holích se přiloudá k vozu o něco dříve, než bylo plánováno.

10.3.2020 v 0:37 | Karma: 25,44 | Přečteno: 697x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Střípky o koronaviru z taxíku

Šmrncovní paní kolem padesátky v kostýmku vzadu chvíli mlčí a pak se zeptá. A vy se nebojíte koronaviru? Vozíte přece tolik lidí? Odpovídám s úsměvem. Nám mladým přece nic nehrozí Začne se smát. Vy lišáku, vy víte jak na to!

5.3.2020 v 23:16 | Karma: 33,56 | Přečteno: 1251x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Jak je to se psem v taxíku

Taxikář vyhodil nevidomou ženu z taxíku! Řvou titulky. Tak si to pojďme vyjasnit. Možná si totiž v několika následujících větách někde v článku přečtete, že šlo o řidiče tzv. „alternativní“ taxislužby.

19.2.2020 v 14:42 | Karma: 43,75 | Přečteno: 10441x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Píseň o zemi

Tak tohle mám fakt rád. Nestává se to často, ale když se to stane, tak si to vychutnám. Jako dnes, když dostanete v noci poslední zakázku a jedete 70 km daleko za Prahu.

18.2.2020 v 3:49 | Karma: 24,14 | Přečteno: 596x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Taxi historka

Byla hluboká noc. Loučila se s milencem v prosklené vchodové chodbě novostavby na Střížkově. Milenec byl v modrým pyžamu a měl hrozně chlupatý nohy dole nazutý do crocsů. Byl o poznání starší a tělnatější.

26.11.2019 v 0:35 | Karma: 17,19 | Přečteno: 714x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Krátká povídka o klukovi z Přerova

Stejská se mu po ní. Je to pár neděl, co ho nechala, ale pořád to bolí. Jsme na párty u něj doma a povídáme si.

24.6.2019 v 4:02 | Karma: 18,01 | Přečteno: 576x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Ferrari

Když jsem byl malej, všechno bylo jednoduchý. Přátelství na život a na smrt vznikaly během vteřin. Ta jednoduchost a přirozenost mě do smrti nepřestane fascinovat.

20.3.2019 v 2:53 | Karma: 17,75 | Přečteno: 398x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Díky babičko

Někdy vzpomínám na svou babičku, jako na určitej druh ochrannýho božstva. Ochrannýho božstva před rodiči, který (pochopitelně) byli taky mými bohy.

19.3.2019 v 3:04 | Karma: 23,70 | Přečteno: 472x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Mrtvý mimina

Svou sestru jsem neviděl už dlouho. Myslím, že skoro úplně naposledy to bylo v nemocnici. Byla vytlačena z ordinace gynekologem, který se na mě ihned obrátil: Vy jste ten poručník?

17.3.2019 v 2:39 | Karma: 25,59 | Přečteno: 946x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Voodoo People

Dejv zaparkoval svou otřískanou škodu 120 před rockáčem, pořádně prásknul dveřma a sám se tomu zasmál, vešel dovnitř a na osazenstvo podniku vypláznul jazyk – Nazdárek debilové! Tak co, už jste zhulený?

5.3.2019 v 1:59 | Karma: 8,82 | Přečteno: 288x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Tenkrát v listopadu

Bylo mi čtrnáct, když jednou v listopadu zmlátila Veřejná Bezpečnost nějaký studenty v Praze a lidi po celý republice to tak nějak nasralo. Sochy se zapotácely na podstavcích.

18.11.2016 v 15:47 | Karma: 13,73 | Přečteno: 516x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1333x
Jsem blogger. V roce 2015 vyšla novela Smrthaus, v roce 2020 kniha povídek a krátkých příběhů inspirovaná Facebook blogem - Přiznání taxikářů. Někdy je to humorný, někdy dojemný, ale vždycky je to lidský. Děje se toho na světě strašně moc, byla by škoda se o to nepodělit.

https://www.facebook.com/praguetaxidriver