Češi jsou výborní epidemiologové

Češi jsou výborní epidemiologové (variace na báseň Milana Kozelky - Češi jsou výborní houbaři) .......

Češi jsou výborní epidemiologové

v rekordním čase vystudovali Vysokou školu Facebooku

(to je ta, jejíž absolventi se posmívají absolventům Vysoké školy života)

A nyní je jim vše průzračně jasné
Z fleku by mohli radit americkým prezidentům, kdyby chtěli
- Za všechno může Číňan, říkají
Ale vůbec to nemyslí rasisticky, kdepak
Všichni rasisti přece vystudovali Vysokou školu života – pro jistotu jim říkají Hnědočeši
Aby bylo jasné, kdo je kdo, kdo je lepší
Samozřejmě vědí, že v Číně žil Lao Tse
Ale to nebyl přeci žádný Číňan, to byl městský liberál levicového střihu
Samozřejmě vědí, že v Číně žil Konfucius
Ale to také nebyl žádný Číňan, to byl takový Ferdinand Peroutka lokálních vládců
Rasismus je jim prostě cizí
Mají přece správné názory
Se kterými jdou hrdě do světa
Vystudovali s červeným diplomem a překonali všechny své profesory
Proto jim okázale radí, jak z té bryndy vybřednout
Myslí to dobře, pokaždé mají řešení a neztrácejí čas se zastaralými názory
Každý zastaralý názor je jim vhodným předmětem vtipu
Každý zastaralý názor je pro ně vhodným objektem k demonstraci jejich morální převahy
A nejenom to,
Češi jsou také výborní imunologové
Jen oni by dokázali zvládnout tolik fakult najednou
Pod každým postem ČT24 předvádějí hluboce fundovaná lékařská konzilia
Bylo by tak skvělé, kdyby je primář vyslyšel a operaci provedl podle jejich plánů
- Bohužel primář je idiot, říkají nad ranní kávou v konspirativních hloučcích, posrkávají latté, přikusují cheesecake
Koblihu v žádném případě
Koblihy mají také zastaralé názory a zastaralou náplň
Není inovativní! Koblihy žerou jen Hnědočeši! Koblihy se nehodí k zájmu o umění a lavičce Václava Havla
Chtěli by importovat lavičky Václava Havla do celého světa
Hlodá je, že o ně ve světě není zájem
Možná, kdyby je nechali vyrobit v Číně… a byly by levnější… ale fuj, ale fuj! To je hnus.
Češi jsou totiž výborní ekonomové
Věděli by, kam posílat letadla
- Rozhodně ne do Číny! Možná kdyby nesly humanitární bomby, to potom jo… až by se všichni ti malí Číňánci smažili! To máte za netopýry! To máte za luskouny! To máte za pandy! Bum, prásk, atomovkami do nich.
Češi jsou totiž výborní experti na vojenství
Vojenská převaha Západu nebude trvat věčně, mělo by se toho využít
Jediní, kdo jim v tom brání jsou Hnědočeši
Pokaždé jim zvolí jiného premiéra, než by chtěli
Pokaždé jim zvolí jiného prezidenta, než by chtěli
Je o ale trápení
Taková rozsáhlá Pátá kolona!
Kdyby si je tak chtěli vzít pod protektorát Němci!
- Tam by nám bylo dobře. Němci vědí jak na to, na ulicích mají uklizeno, dovedou si pořádně uklidit!
Češi jsou výborní politologové, epidemiologové, ekonomové, lékaři a experti na duševní hygienu
Vystudovali Vysokou školu Facebooku a dobře vědí, jak oddělit zrno od fake news
Ale někdo jim to stále kazí
Hnědočech
Ale nemyslí to vůbec rasisticky, to vůbec
Všichni rasisti totiž…
Češi jsou také výborní odborníci na populační křivky
A tak se těší a těší a těší
Až všichni Hnědočeši vymřou
To bude ráj na zemi
Nikdo jim to už nebude kazit
Pozvou si experty z Německa, kteří jim poradí jak postavit pořádné auto s výfukem dovnitř
Co to kecám
Bez výfuků
A bez CO2
Asi mám také zastaralé názory
Ale každý den se snažím polepšit
Každý den mám totiž před sebou ty správné vzory
Každý den se jim snažím přiblížit
Každý den přemýšlím nad jejich statusy
Každý den
a
Myslím na Lao Tse a ptám se
Jsem Čech, kterému se zdá, že je Hnědočech?
Anebo jsem Hnědočech, kterému se zdá, že je Čech?
Možná jsem Číňan, kterému se zdá, že je Čech?
A možná jsem Čech, kterému se zdá, že je Rus?

Možná

Ale jedno vím jistě

Nikdy

Vůbec nikdy ze mě nebude

Výborný

Epidemiolog

...

 

Autor: Jiří Němčík | úterý 7.4.2020 1:04 | karma článku: 13,54 | přečteno: 385x
  • Další články autora

Jiří Němčík

Mám Covid

Mám Covid. Už pár dní ležím a jedu po hvězdným tobogánu nahoru a dolu, podle toho, kam mě zrovna horečka vystřelí. Schytal jsem v loterii zrovna ten blbější průběh.

10.10.2020 v 2:38 | Karma: 38,47 | Přečteno: 1433x | Diskuse| Osobní

Jiří Němčík

Ukrajinský velikonoční příběh

Praha, Řepy, neděle, hodina před půlnocí. Čekám na Vasyla. Tak to stojí v aplikaci. Z baráku vyleze Vasyl, Voloďa a Sergej. Všichni mají upito.

7.6.2020 v 3:30 | Karma: 25,62 | Přečteno: 617x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Když odkvetou pampelišky

Nevím kolik blázinců jsem navštívil, abych se potkal se svojí sestrou. Pamatuju si jeden na jaře. Sestra měla vlasy vypletený pampeliškama.

23.5.2020 v 4:51 | Karma: 11,97 | Přečteno: 337x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Láska nepočká

To jsem se dnes před půlnocí vracel vylidněnou Prahou z poslední (fakt nádherný) zakázky a napadlo mě, co kdybych to napsal z pohledu lidí, který jsem vezl?

25.4.2020 v 1:05 | Karma: 15,69 | Přečteno: 612x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

O rybách a lidech

Měl jsem dětství rozdělený na dvě půlky. Jedna půlka se odehrávala ve městě, kde jsem bydlel a chodil do školy. Druhá půlka se odehrávala na vsi, kam jsem jezdil za babičkou na víkendy a trávil téměř všechny prázdniny.

12.4.2020 v 2:43 | Karma: 15,46 | Přečteno: 271x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

V krizi zjistíme, co je důležité

- Já už jsem to doma nemohl vydržet. - Já už to doma nemohla vydržet. Říkají, když nastoupí do taxíku.

7.4.2020 v 6:30 | Karma: 14,63 | Přečteno: 415x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Nemít prachy, vadí

Neuvěřitelný. Jel jsem dneska na letiště! Skoro jsem od nástupu Koronaviru zapomněl, jak to tam vypadá. Byli to dva mladý Ukrajinci. Jeden z nich mluvil obstojně anglicky, tak se ptám, jestli jsou si jistý tím letištěm? Prý jo.

27.3.2020 v 1:01 | Karma: 43,72 | Přečteno: 7158x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Nejlepší národ viděný z taxíku

Asi si říkáte, co za lidi může v týhle době jezdit taxíkem, když by všichni měli sedět doma na zadku, šít roušky a postovat na fejsbuk fotky svých kulinářských kreací?

21.3.2020 v 1:05 | Karma: 25,60 | Přečteno: 767x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Předávat pochodeň

Čekám na klienta a mám ještě pět minut času, tak dlabu oběd z plastový misky. Starý pán o dvou holích se přiloudá k vozu o něco dříve, než bylo plánováno.

10.3.2020 v 0:37 | Karma: 25,44 | Přečteno: 697x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Střípky o koronaviru z taxíku

Šmrncovní paní kolem padesátky v kostýmku vzadu chvíli mlčí a pak se zeptá. A vy se nebojíte koronaviru? Vozíte přece tolik lidí? Odpovídám s úsměvem. Nám mladým přece nic nehrozí Začne se smát. Vy lišáku, vy víte jak na to!

5.3.2020 v 23:16 | Karma: 33,56 | Přečteno: 1251x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Falafel blues z taxíku

Vezl jsem dnes klienty do Černošic a když jsme projížděli Radotínem, vzpomněl jsem si na jednoho ožralýho, smutnýho chlapíka. Vracel se z kalby v Praze domů právě do Radotína.

26.2.2020 v 1:30 | Karma: 25,86 | Přečteno: 764x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Jak je to se psem v taxíku

Taxikář vyhodil nevidomou ženu z taxíku! Řvou titulky. Tak si to pojďme vyjasnit. Možná si totiž v několika následujících větách někde v článku přečtete, že šlo o řidiče tzv. „alternativní“ taxislužby.

19.2.2020 v 14:42 | Karma: 43,75 | Přečteno: 10441x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Píseň o zemi

Tak tohle mám fakt rád. Nestává se to často, ale když se to stane, tak si to vychutnám. Jako dnes, když dostanete v noci poslední zakázku a jedete 70 km daleko za Prahu.

18.2.2020 v 3:49 | Karma: 24,14 | Přečteno: 596x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Taxi historka

Byla hluboká noc. Loučila se s milencem v prosklené vchodové chodbě novostavby na Střížkově. Milenec byl v modrým pyžamu a měl hrozně chlupatý nohy dole nazutý do crocsů. Byl o poznání starší a tělnatější.

26.11.2019 v 0:35 | Karma: 17,19 | Přečteno: 714x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Krátká povídka o klukovi z Přerova

Stejská se mu po ní. Je to pár neděl, co ho nechala, ale pořád to bolí. Jsme na párty u něj doma a povídáme si.

24.6.2019 v 4:02 | Karma: 18,01 | Přečteno: 576x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Ferrari

Když jsem byl malej, všechno bylo jednoduchý. Přátelství na život a na smrt vznikaly během vteřin. Ta jednoduchost a přirozenost mě do smrti nepřestane fascinovat.

20.3.2019 v 2:53 | Karma: 17,75 | Přečteno: 398x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Díky babičko

Někdy vzpomínám na svou babičku, jako na určitej druh ochrannýho božstva. Ochrannýho božstva před rodiči, který (pochopitelně) byli taky mými bohy.

19.3.2019 v 3:04 | Karma: 23,70 | Přečteno: 472x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Mrtvý mimina

Svou sestru jsem neviděl už dlouho. Myslím, že skoro úplně naposledy to bylo v nemocnici. Byla vytlačena z ordinace gynekologem, který se na mě ihned obrátil: Vy jste ten poručník?

17.3.2019 v 2:39 | Karma: 25,59 | Přečteno: 946x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Voodoo People

Dejv zaparkoval svou otřískanou škodu 120 před rockáčem, pořádně prásknul dveřma a sám se tomu zasmál, vešel dovnitř a na osazenstvo podniku vypláznul jazyk – Nazdárek debilové! Tak co, už jste zhulený?

5.3.2019 v 1:59 | Karma: 8,82 | Přečteno: 288x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Tenkrát v listopadu

Bylo mi čtrnáct, když jednou v listopadu zmlátila Veřejná Bezpečnost nějaký studenty v Praze a lidi po celý republice to tak nějak nasralo. Sochy se zapotácely na podstavcích.

18.11.2016 v 15:47 | Karma: 13,73 | Přečteno: 516x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1333x
Jsem blogger. V roce 2015 vyšla novela Smrthaus, v roce 2020 kniha povídek a krátkých příběhů inspirovaná Facebook blogem - Přiznání taxikářů. Někdy je to humorný, někdy dojemný, ale vždycky je to lidský. Děje se toho na světě strašně moc, byla by škoda se o to nepodělit.

https://www.facebook.com/praguetaxidriver