Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejlepší národ viděný z taxíku

Asi si říkáte, co za lidi může v týhle době jezdit taxíkem, když by všichni měli sedět doma na zadku, šít roušky a postovat na fejsbuk fotky svých kulinářských kreací?

Ale jo, pár lidí se najde. A protože jich je málo, tak si popíšem ty dnešní. Bude to krátkej seznam.

Jako první se mi dozadu na sedadlo sesula drobná černovláska, co chtěla do nedalekého Lidlu a zpět. Byla trochu ožralá a povídala, že jim včera, jak bylo hezky, policie MÁLEM napařila pokutu dvacet tisíc, že se sdružovaly s kámoškama v parku. Měly s sebou sice svý psy (venčit se může), ale taky pár lahví vína, sundaný roušky a podávaly si jointa. To si pak cajti občas všimnou, to dá rozum.
Nakoupila dvě flašky vodky a jelo se zpět. Mají párty doma. No, co když sou hospody zavřený… nas nedogoňat…

Pak čekáte dvě hodiny na další případ. Opět dívka. Jela k dealerovi pro dávku pika. Dealeři dneska za klientama nejezdí, je to asi moc nebezpečný. Co kdyby se nakazili?
Že je to pikařka jsem poznal hned. Nejsem dnešní. Pořád s sebou vzadu ošívala a něco hledala v kabelce, pak kabelku zavírala a po chvíli ji opět otevírala a něco v ní hledala. Pak si poklepávala rukou a vzdychala a posmrkávala. Standard. Všichni, co jezdíme, to dobře známe. Lokalita většinou Nusle, ale tohle byl Žižkov. Postál jsem chvíli před domečkem, dealer jí hodil z okýnka pytlíček a jelo se zpět. Už byla spokojenější. Já nikoho nesoudim, každej se s tím pere, jak může a já nejsem DEA ani tvoje máma.
Platila cash a pálila domů. Potřel jsem si ruce desinfekčním gelem a vyvětral.

Pak jsem čekal jenom hodinu. Kluk, co jel od svý holky z Vinohrad do Dejvic. To jsem se dozvěděl tak, že chtěl větrat. Zeptal jsem se, jestli moc topím, ale prý ne, jeho holka ale má tři kočky a on je na ně alergickej. Koček se zbavit nechce kvůli němu, a tak musí trpět. Tomu jsem rozuměl. Přece neopustí svou holku kvůli nějaký alergii. No ale prej je blbý, že ty kočky bere i do postele. Takže sex je takovej… kýchací.
Co se člověk všechno nedozví.
Zastavil jsem mu u Kauflandu, šel si pro vodku, ta na to pomáhá. Rusové dobře vědí, že vodka pomáhá na všechno a já četl hodně ruských autorů, takže to vím taky a nijak jsem mu to nerozporoval.

Poslední klient jel hodinu poté z Dejvic na Vinohrady. Kluk cca dvacet. Než nastoupil, pečlivě si před autem uvazoval dvě roušky. Jedna prý je málo. Chce to aspoň dvě! Pak jsem dostal přednášku o tom, že bych si měl oholit vousy, jelikož mi rouška správně nepřiléhá k obličeji. On o tom hodně ví, má to nastudovaný a nejlepší je otevřít okýnko u mě a u něj vzadu. Tím vznikne správný podtlak a všechny viry spořádaně opustí kabinu vozu. Fyzika! Fyzika!
Jelikož je těch klientů opravdu málo, neodporoval jsem mu a pootevřeli jsme okýnka.
Pak vykládal, že jeho holka má rakovinu a on se o ní bude starat, i kdyby to špatně dopadlo a ona umírala. Přece ji neopustí jen proto, že bude umírat.
Tak jsem ho vzal na milost. Takovej postoj se mi zdál docela vyzrálej.
Pak jsem se ještě dozvěděl, že NAPROSTO respektuje mou práci. Jsme vlastně taky něco jako záchranáři. A ti taxikáři, co leží v nemocnici s koronavirem, to jsou prý mučedníci naší profese.
To už jsem sel ale trošku usmíval pod roušku…
Když vystupoval, řekl mi ještě, že jsem fakt sympatickej, ale DVĚ ROUŠKY!
 
Pořád se něco děje, akorát se toho děje o devět desetin míň a na uživení to není.
Díky všem těmhle věcem to ale vydržím, tohle by mi strašně chybělo.
Za čas se ohlídnem zpět a řeknem si, že tohle byla naše nejskvělejší hodina.
Protože nevím, jak vy, ale já vidim spoustu solidarity a chuti pomáhat.
Tenhle národ je skvělej a žádnej politik nám to nemůže zkazit.
Hodně sil!

 

Autor: Jiří Němčík | sobota 21.3.2020 1:05 | karma článku: 25,60 | přečteno: 767x
  • Další články autora

Jiří Němčík

Mám Covid

Mám Covid. Už pár dní ležím a jedu po hvězdným tobogánu nahoru a dolu, podle toho, kam mě zrovna horečka vystřelí. Schytal jsem v loterii zrovna ten blbější průběh.

10.10.2020 v 2:38 | Karma: 38,47 | Přečteno: 1433x | Diskuse| Osobní

Jiří Němčík

Ukrajinský velikonoční příběh

Praha, Řepy, neděle, hodina před půlnocí. Čekám na Vasyla. Tak to stojí v aplikaci. Z baráku vyleze Vasyl, Voloďa a Sergej. Všichni mají upito.

7.6.2020 v 3:30 | Karma: 25,62 | Přečteno: 617x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Když odkvetou pampelišky

Nevím kolik blázinců jsem navštívil, abych se potkal se svojí sestrou. Pamatuju si jeden na jaře. Sestra měla vlasy vypletený pampeliškama.

23.5.2020 v 4:51 | Karma: 11,97 | Přečteno: 337x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Láska nepočká

To jsem se dnes před půlnocí vracel vylidněnou Prahou z poslední (fakt nádherný) zakázky a napadlo mě, co kdybych to napsal z pohledu lidí, který jsem vezl?

25.4.2020 v 1:05 | Karma: 15,69 | Přečteno: 612x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

O rybách a lidech

Měl jsem dětství rozdělený na dvě půlky. Jedna půlka se odehrávala ve městě, kde jsem bydlel a chodil do školy. Druhá půlka se odehrávala na vsi, kam jsem jezdil za babičkou na víkendy a trávil téměř všechny prázdniny.

12.4.2020 v 2:43 | Karma: 15,46 | Přečteno: 271x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1333x
Jsem blogger. V roce 2015 vyšla novela Smrthaus, v roce 2020 kniha povídek a krátkých příběhů inspirovaná Facebook blogem - Přiznání taxikářů. Někdy je to humorný, někdy dojemný, ale vždycky je to lidský. Děje se toho na světě strašně moc, byla by škoda se o to nepodělit.

https://www.facebook.com/praguetaxidriver