Nad střechama Paříže svítá

V noci jsem měl spoustu práce. Běhal jsem s krevníma testama z ARO na Hematologii. Někdo jim tam umíral. Z chirurgie po mě posílali jeden histologickej vzorek na patologii. Čerstvě vyříznuto. Na interně dva, tři rentgeny a z JIPky mě sháněli přes „pípák“. Potřebujou donýst plazmu.

Belmondo, co měl tu noc službu se mnou, ležel po třech rohypnolech a pěti desítkách na služebnim kavalci přikrytej kostkovanou dekou. Nehejbal se.

Nemoh jsem ho vzbudit, ale říkal jsem si, zvládnul jsem to už tolikrát, zvládnu to i teď.

 

Pak mě zavolali na chirurgii, protože prý jim přivezli jasnej slepák. Doktor pokejval hlavou, bude se operovat. Sestra volá na ARO, ať pošlou anesteziologa. Prej spí. No tak ho vzbuďte.

Musim s nima na sál. Někdo jim tam toho typa musí odvízt na kolečkovym křesle. Chudák je celej schoulenej. Koukám mu na ramena. Neříká nic, jen se drží za břicho.

Takže šup na sál, převlíknout se do zelenejch sálovejch hadrů. Chlápkovi pomůžu svlíknout se, přesunout se na vozík, přikrýt prostěradlem a vjedu s nim na sál. Spousta světla, jako vždycky.

Přesunu chlápka na stůl, vlastně se překulí úplně sám, jen odvezu vozejk, zkontroluju odsávačku, přistavim jí a už jenom čekáme se sestrama na doktory. Anesteziolog dorazí vzápětí. Na chirurgy musíme čekat trochu dýl. Museli vzbudit druhýho, ten spal. I na blbej slepák musí bejt dva, tak se aspoň vsází, za kolik minut to dneska udělaj. Pacient sice ještě nespí, ale ani nemukne. Za chvíli mu to bude jedno.

Když je po všem, vezu chlápka na pooperační. Mají tam několik lidí nad hrobem, přístroje pracují za ně. Obrazovky se nafukujou a na nich pulsujou všelijaký grafy. Sestra mi ukáže, kam s nim. Prohodíme pár slov o tom, jak jde služba. Jo a prej tě sháněli z porodnice mi pak řekne.

 

Shodim ze sebe sálový hadry, navlíknu zas bílý a upaluju směr porodnice. Je to poslední budova na kraji areálu. Taková zastrčená, ale nejmodernější. Zřízenci tam moc nechodí, maj tam vlastní a v noci si vystačí jen sestry a doktoři. Rodičky moc odporu nekladou, jenom fuňěj a hekaj, takže jsou rády, když se jim řekne sem a sem si stoupněte, tady si lehnete, tady odrodíte. NOW!

No jo, ale někdy z toho vypadne císařák. To je potom hned po pochopovi sháňka, protože sestry se jakživ nenaučí zapínat odsávačku. Přitom má jeden knoflík, kterej má dvě polohy. No a tak jsou schopný zavolat ve dvě v noci bílou vránu, aby jim otočila knoflíkem. No a kdyby se děcko narodilo mrtvý, cestou to může vzít přes patolku. Ani vozejk sebou brát nemusí, daj mu ho do igelitky. Možná se toho knoflíku štítěj, možná se štítěj tý igelitky...

 

Takže tam vlítnu. Prej je tady po mně sháňka?

No to je dost, že jste tady, kde jste byl? Sjede mě vysoká kostnatá sestra, chlupatý lýtka jí vylejzaj zpod sukně. Belmondo by po ní vrhnul zachmuřenej pohled a v duchu jí nasadil chvat.

Já jsem jenom řek, že na chirurgii. A předtím jsem vez exitus. Ještě předtím jsem běhal s histolkama. A ještě předtím jsem si říkal, že bych se na to vysral a nešel do práce, ale vůle sloužit lidstvu byla silnější.

Zkoprněle na mě koukala a nevěděla co říct. Vítězoslavně jsem si zavázal roušku, šel k odsávačce a zjistil, že už ji někdo zapnul. No sláva, tak se to konečně naučili.

Kostnatá čarodějnice prohodila - Budu si na vás stěžovat hlavní sestře.

 

Je mi to u prdele, ale stejně, Belmondo je debil. Jestli se mě zas ráno zeptá, tak co jaká byla služba a dodá pohoda, co mladej, tak mu konečně řeknu, ať jde do prdele, ať se vožírá a fetuje ve svým volnym čase. Kdo má tady v noci lítat jak hadr na holi a nechat se jebat od ženskejch v přechodu, kterym zdrhnul chlap i s klíčema od embéčka.

Když si pak dám venku cigáro, pípák je chvíli zticha, zavolám z interny na dispečink, všude je klid. Tři hodiny ráno. Do svítání ještě spousta času, jdu na služebnu, udělám si brutálně černý kafe a otevřu rozečtenýho Henryho Millera. No jo, zas má v tý bohémský Paříži třicátejch let problémy s Monou a impotencí.

 

V pět hodin ráno mě napadlo, že jestli jsou lidi ochotný číst tohle, třeba by si jednou chtěli přečíst o týhle noci zasunutý mezi ostatní. A že je jedno, kdyby ne, protože co se děje, se děje hlavně kvůli nám a co s tím uděláme my dál, je navíc. A na to padla poslední cigareta.

 

Nad střechami Paříže svítalo, kafe bylo studený, blednoucí záclony pomalu odhalovaly přicházející den. Všechny písmena byly dávno vysázený, zbývalo se se světem dohodnout.

 

...

Autor: Jiří Němčík | pondělí 26.1.2009 14:29 | karma článku: 21,23 | přečteno: 1611x
  • Další články autora

Jiří Němčík

Mám Covid

Mám Covid. Už pár dní ležím a jedu po hvězdným tobogánu nahoru a dolu, podle toho, kam mě zrovna horečka vystřelí. Schytal jsem v loterii zrovna ten blbější průběh.

10.10.2020 v 2:38 | Karma: 38,47 | Přečteno: 1433x | Diskuse| Osobní

Jiří Němčík

Ukrajinský velikonoční příběh

Praha, Řepy, neděle, hodina před půlnocí. Čekám na Vasyla. Tak to stojí v aplikaci. Z baráku vyleze Vasyl, Voloďa a Sergej. Všichni mají upito.

7.6.2020 v 3:30 | Karma: 25,62 | Přečteno: 617x | Diskuse| Společnost

Jiří Němčík

Když odkvetou pampelišky

Nevím kolik blázinců jsem navštívil, abych se potkal se svojí sestrou. Pamatuju si jeden na jaře. Sestra měla vlasy vypletený pampeliškama.

23.5.2020 v 4:51 | Karma: 11,97 | Přečteno: 337x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

Láska nepočká

To jsem se dnes před půlnocí vracel vylidněnou Prahou z poslední (fakt nádherný) zakázky a napadlo mě, co kdybych to napsal z pohledu lidí, který jsem vezl?

25.4.2020 v 1:05 | Karma: 15,69 | Přečteno: 612x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Němčík

O rybách a lidech

Měl jsem dětství rozdělený na dvě půlky. Jedna půlka se odehrávala ve městě, kde jsem bydlel a chodil do školy. Druhá půlka se odehrávala na vsi, kam jsem jezdil za babičkou na víkendy a trávil téměř všechny prázdniny.

12.4.2020 v 2:43 | Karma: 15,46 | Přečteno: 271x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:10

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:10

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  13:05

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Za vraždu a pokus o další hrozí muži výjimečný trest, podle policie chystal i třetí

25. dubna 2024  13:05

Jednoho člověka pobodal, dalšího nechal uhořet v domě, který úmyslně zapálil, viní kriminalisté od...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1333x
Jsem blogger. V roce 2015 vyšla novela Smrthaus, v roce 2020 kniha povídek a krátkých příběhů inspirovaná Facebook blogem - Přiznání taxikářů. Někdy je to humorný, někdy dojemný, ale vždycky je to lidský. Děje se toho na světě strašně moc, byla by škoda se o to nepodělit.

https://www.facebook.com/praguetaxidriver